Tento web využívá cookies (především k analýze návštěvnosti a sběru dat za účelem cílení reklamy). Upravit nastavení
praha holešovice
Milan Horák
vedení školy
Těším se, že s kolegy, dětmi i rodiči vytvoříme školu plnou radosti z učení, objevování a silných zážitků, kde všichni porosteme a budeme připraveni na vše, co nás v budoucnosti čeká.
Karolína Boušková
Průvodkyně 1. trojročí
Lucie Mikolášová
Průvodkyně přípravná třída
Má cesta k pedagogice nebyla přímočará. O studiu pedagogiky jsem uvažovala už v patnácti letech, ale tehdy mě odradily přijímací zkoušky z tělesné a hudební výchovy. Vydala jsem se jinou cestou – přes umění, design a textilní vzdělání.
Až výchova mých dcer během mateřské dovolené ve mně znovu probudila zájem o dětskou psychologii, respektující přístup a současné metody vzdělávání. Chtěla jsem, aby z dětí vyrostly sebevědomé bytosti se širokým rozhledem, ale také se smyslem pro odpovědnost a řád. V té době jsem se přihlásila ke studiu pedagogického minima, které mě nadchlo a utvrdilo v tom, že jsem na správné cestě.
Věřím, že děti si zaslouží moderní metody učení, které podporují jejich přirozenou zvídavost, a že škola by je měla připravit na reálný svět – včetně toho, jak se v něm orientovat, rozhodovat a spolupracovat.
Důležitou roli pro mě hraje i pohyb a sport, které podle mě můžeme dětem přibližovat radostněji, než jak tomu často bývalo dřív. Stejně tak považuji za zásadní vést děti k lásce k přírodě a ukazovat jim udržitelný styl života.
Mezi mé hlavní záliby patří šití, čtení, jóga, paddleboard a výlety do přírody.
Kristýna Zezulová
Průvodkyně, asistence, klub
Alžběta Linhartová
Průvodkyně 2. trojročí
Barbora Chalupová
Průvodkyně, podpora dětí
Vzdělávání je pro mě přirozenou součástí života. Už během studia speciální pedagogiky jsem cítila, že chci dětem nabídnout víc než jen znalosti – prostředí, kde se cítí bezpečně a přijímané takové, jaké jsou. Věřím, že je přínosné zaměřovat se na jejich silné i slabé stránky, protože právě díky tomu mohou růst v sebevědomé a spokojené osobnosti.
Do ScioŠkoly přináším zejména zkušenosti s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami – působila jsem v dětském domově i ve speciálním školství, kde jsem si vyzkoušela roli asistentky, vychovatelky i učitelky. Šest let jsem také provázela dospívající dívku z dětského domova, což pro mě byla hluboká a cenná zkušenost. Tyto situace mě naučily trpělivosti, empatii i odvaze hledat nové cesty.
Ze všeho nejvíc mě ale formuje mateřství, které mě učí respektu, důvěře, dávání prostoru k objevování i budování vztahů v každodenním životě.
I já sama se neustále rozvíjím a doplňuji vzdělání, které mi dává smysl – právě proto jsem se začala věnovat Tréninku jazykových schopností dle Elkonina. Jde o respektující a hravou metodu pro děti od pěti let, která vychází z přirozeného vývoje řeči. Dětem pomáhá vnímat a rozlišovat jednotlivé hlásky ve slovech, pracovat s nimi a chápat, jak jazyk funguje. Díky tomu si postupně a nenásilně budují pevné základy pro čtení a psaní.Ve ScioŠkole chci být dětem i kolegům oporou, spoluvytvářet prostředí, kde se každý cítí dobře a kde má příležitost objevovat a růst svým tempem.
Kateřina Burčková
vedení školy
Vzdělávání mě provází celý život. Už od dětství mě formoval skauting – vedla jsem družinu, později oddíl i celé středisko, organizovala tábory, závody i vzdělávací kurzy. Posledních sedm let jsem působila jako průvodkyně na ScioŠkole v Nuslích.
Už na střední škole jsem přemýšlela o učitelství, ale tradiční školství mě neoslovilo. Ve ScioŠkolách mě nadchl partnerský přístup, smysluplné vzdělávání a podpora dětí v objevování jejich potenciálu. Věřím, že každé dítě se nejlépe učí v zóně svého nejbližšího rozvoje – když rozumí tomu, proč se něco učí, a dokáže své znalosti použít v praxi.
Když přišla možnost založit novou ScioŠkolu, bylo to jasné - výzva i příležitost vytvořit místo, kde děti i průvodci porostou, kde učení zůstane radostí, kde chyby nejsou selháním, ale součástí cesty. Mým cílem je spoluvytvářet prostředí, kde zvídavost nezmizí, kde silné i slabé stránky slouží k růstu a kde hledání odpovědí je stejně důležité jako jejich nalezení.
Mám ráda extrémní závody, běhání, šití, pečení, ale nejraději trávím čas se svým synem. A i když je škola někdy trochu extrémní závod, jsem ráda, že jsem na startu.